Accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilitati

luni, 12 iulie 2010

Accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilitati


Norma prin care se impune obligativitatea amenajarii cladirilor intitutiilor publice, ale celor culturale, sportive sau de petrecere a timpului liber, locuintelor construite din fonduri publice, mijloacelor de transport in comun, a telefoanelor publice si a cailor de acces in vederea asigurarii accesibilitatii persoanelor cu handicap este Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 (art. 11) cu modificarile si completarile ulterioare. Exigentele specifice persoanelor cu handicap sunt cele referitoare la cerinta “siguranta in exploatare”. Autorizarea construirii cladirilor enumerate mai sus se face doar in conditiile respectarii de catre proiect a Normativului pentru adaptarea cladirilor civile si spatiul urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap, indicativ NP 051/2000 aprobat prin Ordinul 649/2001.

La modernizarea, reamenajarea, consolidarea si repararea constructiilor existente, in cazul in care nu este posibila respectarea unor niveluri de performanta stabilite de normativ se vor adapta, pe cat posibil, masuri compensatorii de protectie. Fac exceptie prevederilor acestui normativ constructiile personale si anexele lor. Categoriile de utilizatori sunt: - persoane cu deficiente mecanice si motrice ale membrelor, - persoane cu deficiente ale aparatului ocular, - persoane cu deficiente auditive.

Toate spatiile de parcare organizate vor avea rezervate si semnalizate prin semnul international minimum 4% din numarul total al locurilor de parcare, dar nu mai putin de doua locuri pentru parcarea gratuita a mijloacelor de transport ale persoanelor cu handicap (art. 16).

Exemple:
1. Spatiul urban:

Trotuar

- denivelare max. 0.025 m

- panta transversala max. 2% si longitudinala max. 5%

- latime max. 1.50 m spatiu manevra min. 1.50 x 1.50 m

- inaltime balustrada 0.90 m

- stratul de uzura trebuie sa impiedice alunecarea

– coeficientul de frecare COF = min. 0,4

Rampe

- panta longitudinala max. 15% ( 20cm) si max. 8% (>20cm)
- lungime max. 6.00 m (max. 10.00m)
- latime min. 1.20 m
- spatiu odihna min. 1.20
- inaltime balustrada 0.90-1.00 m
- inaltime mana curenta 0.90-1.00 m pentru adulti si 0.60-0.75m pentru copii si persoane in scaun rulant
- stratul de uzura trebuie sa nu permita rotilor sau a bastonului in suprafata acestuia
– materiale ce nu se deformeaza la actiuni verticale
- rosturile – max. 1,5 cm

2. Statii de transport in comun

Autobuz, troleu, tramvai
- denivelare max. 0.025m
- panta longitudinala max. 10% pentru denivelari 20cm
- latime 1.60 m

Metrou
- denivelare max. 0.025m

- panta longitudinala 5-8% pentru denivelari > 20cm - latime 1.60 m


3. Cladiri civile

Rampe

- panta max. 15% pentru denivelare 20cm

- panta max. 8% (rec. 5%) pentru denivelare > 20cm

- latime min. 1.20 m

- spatiu odihna min. 1.20 m

- inaltime balustrada 0.90 – 1.00 m

- inaltime mana curenta 0.90 – 1.00 m pentru adulti si 0.60 – 0.75 m pentru copii si persoane in scaun rulant


Mai multe informatii gasiti AICI



1 comentarii:

vasy spunea...

toate bune si frumoase pe hartie,dar la noi nici peste 10 ani nu o sa avem asa ceva,parerea mea,la cum merg treburile acum,ca se gandesc sa sa taie iar pensiile sau sa le impoziteze si pe cele sub 1000 ron,slabe sperante :(

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu

 
 
 

•Persoane interesate•

toateBlogurile.ro