Numărul unic de urgenţă 113
pentru persoanele cu dizabilităţi de vorbire şi/sau de auz
Persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire vor
putea, începând de luni, să aibă acces la serviciul de urgenţe prin SMS la
numărul 113. Până în prezent, programul a fost testat timp de 60 de zile.
Potrivit unui comunicat emis de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
(STS), pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza
de date a Serviciului 112, potrivit informaţiilor ce vor fi publicate pe
website-ul www.112.ro începând
de luni, 26 octombrie, ora 13.00.
Înregistrarea în Baza de date a Serviciului 112 se poate face în trei
feluri. Unul este prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile
temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului
de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară (informaţiile cu privire
la adrese şi programul acestora vor fi publicate pe site-ul www.112.ro).
De asemenea, cei care doresc se pot transmite prin
poştă documentele necesare la adresa Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6,
Bucureşti sau pot completat formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.
Cei care doresc să se înscrie au nevoie de cerere de înregistrare, de o
copie a actului personal de identitate sau al reprezentantului legal, de
copiile actelor care atestă dizabilitatea şi de copia documentului care atestă
calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.
Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin
poştă, aceştia trebuie să ceară un exemplar al cererii de înscriere la unul
dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile
temporare de asistenţă la înscriere; cererea poate fi obţinută şi prin
descărcarea de pe site-ul www.112.ro, să completeze şi să semneze această
cerere, să anexeze copiile documentelor specificate mai sus şi să introducă
documentele într-un plic, să-l sigileze şi să-l trimită STS prin una dintre
cele două metode metode menţionate anterior.
Pentru înscrierea online, aceştia trebuie să intre pe site-ul www.112.ro,
la secţiunea „Serviciul SMS 113", subsecţiunea „Înregistrare”, unde vor
avea de completat un formular pe care trebuie să-l completeze şi să scaneze şi
să trimită copiile documentelor menţionate mai sus. De asemenea, în cazul în
care se apelează la un reprezentat legal, acesta va completa şi formularul
online destinat reprezentanţilor legali, aflat în aceeaşi subsecţiune pe site,
încărcând obligatoriu şi documentul doveditor al calităţii lui.
Dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite,
iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, persoanele
solicitante vor primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în
cererea de înregistrare. Din acel moment se poate apela 112 în orice situaţie
de urgenţă. Modalitatea de apelare prin SMS a
Serviciului de urgenţă În cazul în care aveţi o urgenţă, sunaţi imediat la
numărul 112; Operatorul 112 vă va răspunde, însă nu va iniţia un dialog
cu dumneavoastră, ci va închide apelul, fiindcă veţi fi identificat automat de
către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire; Veţi
primi imediat un SMS cu textul: „Trlmlteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa
incidentului";
Veţi răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind
scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeţul. Este indicat
să nu folosiţi semne diacritice, dacă telefonul dumneavoastră nu este setat în
acest mod, pentru a urgenta transmiterea; După transmiterea SMS-ului este
posibil să mai primiţi mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări
suplimentare. Răspundeţi scurt şi cât se poate de exact; Operatorul 112
va transmite datele obţinute de la dumneavoastră agenţiilor de intervenţie
(Poliţie, Ambulanţă, Pompieri) care vă vor ajuta în urgenţa pe care o aveţi.
Apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţă 112 sau
transmiterea de mesaje abuzive sunt sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de
lei.
Sursa: http://adevarul.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu