Rapel - Vaccin Pfizer

joi, 8 aprilie 2021

 Rapel

     După 21 de zile de la primirea primei doze de vaccin Pfizer am primit și rapelul. Din nou totul a decurs fără probleme. Personalul medical de la centrul de vaccinare (Corund) foarte amabil, prestație ireproșabilă. Mulțumim! 

     Procedura aceeași: completat formularele (2 la număr), dat buletinul, luat temperatură/ tensiune/ puls, primit vaccin, așteptat 15 minute (pentru eventuale reacții alergice), primit adeverința de vaccinare și gata.
     S-a vaccinat și mama împreună cu mine. Ne-am vaccinat pentru siguranța noastră și a celor dragi nouă. Ne-am vaccinat în speranța că dacă totuși facem Covid să nu facem vreo formă complicată a bolii, să nu ajungem în spital, sau mai grav la ATI. Ne-am vaccinat pentru că avem încredere în știință, credem în munca titanică depusă pentru obținerea acestui vaccin.

     Revenind la rapel: Nu mi-a fost rău deloc după vaccin, n-am avut efecte adverse. Nu am avut febră, dureri de cap, nu am avut frisoane sau altele. N-a trebuit să iau nici măcar un banal paracetamol. Nici eu, nici mama. Abia dacă am simțit acul, la administrare. O ușoară jenă la braț a apărut doua zi după injecție, la fel ca și în cazul primei doze și atât.
     După ultimele studii apărute se pare că persoanele vaccinate cu ambele doze nu transmit aproape deloc virusul mai departe, ceea ce este minunat. Fiind vaccinată sunt protejată de virus în primul rând eu, dar îi protejez și pe cei din jurul meu. Conștiința mea e împăcată: n-o să ajungă nimeni pe patul de spital din cauza mea (sau mai rău, la deces).
    
      ~Kiki~
Amu’ treburile serioase: Din păcate nici acum nu m-a luat o agitație moleculară intrinsecă inedită, o extorsiune al unui degajament ca să se activeze Netflixul gratuit, sau măcar HBO-ul, dar NIMIC.  
     Dezamăgire totală pe acest plan pentru că n-am idee când se activează cipul primit (cine are o dată certă să mă lumineze și pe mine în acest sens ). Banii de la ocultă tot n-au venit, ceea ce e nasol pentru mine pentru că deja aveam planuri mari cu banii respectivi. 
     Pisica  tot nu mă recunoște dar a început să-mi vorbească inteligibil (wtf?) și nu-mi spune chestii pretty! Ridurile nu mi s-au întins nici măcar acum – deloc, iar de urâtă …ați ghicit – tot urâtă am rămas (de ați vedea noua mea poză de buletin mi-ați da dreptate :)))) )

Câteva informații generale despre vaccin:
     Vaccinurile anti COVID-19 pot preveni infecția prin declanșarea răspunsului imun al organismului odată ce acesta întâlnește virusul, astfel încât să îl recunoască și să lupte împotriva lui.
     Vaccinul Pfizer este un vaccin ARNm. Sunt mai bine de 10 ani, aproape 15 ani de când se studiază această tehnologie (ARNm) terapeutică, nu neapărat preventivă. Ea a fost folosită și studiată în multe alte afecțiuni, inclusiv non infecțioase. Ceea ce folosim noi acum - vaccinul pfizer și vaccinul moderna-  este rodul a aproape 15 ani de muncă asiduuă. Aceste două vaccinuri - Pfizer și Moderna - au fost testate în trialuri la care au participat zeci de mii de oameni pentru a demonstra atât siguranța, cât și eficacitatea lor.
     Când unei persoane i se administrează vaccinul, unele dintre celulele sale vor citi instrucțiunile ARNm și vor produce temporar proteine spike. Sistemul imunitar al persoanei va recunoaște apoi aceste proteine ca fiind intruși și va produce anticorpi, activând celulele T (globulele albe din sânge) pentru a le ataca și distruge. Dacă, ulterior, persoana intra în contact cu virusul SARS-CoV-2, sistemul său imunitar îl va recunoaște și va fi gata să apere organismul împotriva acestuia.
     Vaccinarea este cea mai sigură și mai rapidă cale de a ne proteja. Niciun virus nu a fost eliminat vreodată prin inducerea imunității naturale. Numai imunizarea populatiei indusă de vaccinare poate elimina virusurile, așa cum s-a demonstrat până acum prin eliminarea virusului variolei și a poliovirusului.

Efecte adverse: După cum ați putut citi mai sus, noi nu am avut niciun fel efecte secundare, dar acestea pot apărea la unele persoane. Conform rezultatelor studiilor clinice, cele mai frecvente efecte secundare asociate cu vaccinul Pfizer au fost ușoare sau moderate: durere și inflamație la locul injectării, oboseală, cefalee, dureri musculare și articulare, frisoane și febră.

Important: Vaccinul ARNm NU interacționează și NU modifică ADNul celulelor din organism. ARNm din vaccin ajunge în citoplasma (mediul din interiorul celulei) și nu intră în nucleul celulei unde se găsește ADN-ul.

Postare prima doză: https://sci-girl.blogspot.com




0 comentarii:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu

 
 
 

•Persoane interesate•

toateBlogurile.ro